Nieodpowiednio dobrane frazy kluczowe, czy brak monitoringu podejmowanych działań, to nie jedyne grzechy pozycjonerów. Za błąd uważa się także bezpośrednią redyrekcję klikającego konsumenta, na stronę główną lub inną stronę, gdzie nie znajdzie on bezpośrednich informacji o produkcie, którego poszukuje.

Aktualnie, agencje profesjonalnie zajmujące się marketingiem w wyszukiwarkach, odnotowują zwiększenie świadomości klienta w kwestii marketingu w wyszukiwarkach, jego typów i mechanizmów. Większa świadomość niesie ze sobą często chęć szybszego zysku. Do takich nieetycznych form zalicza się wzmocnienie czytelności promowanej witryny w sposób niezgodny z regulaminem wyszukiwarek, dodawanie linków do promowanej strony w komentarzach na blogach czy forach, dodawanie słów kluczowych będących w opozycji do zawartości witryny itp. Na skutek szerzenia się tych niedozwolonych praktyk (tzw. Black Hat SEM), zarówno wśród pozycjonerów, jak i niektórych klientów, Google wzmożyły walkę ze spamem i współpracę z webmasterami, aktywnie wspierając etykę w marketingu w wyszukiwarkach.