Wpasowanie się w zasady działania Google AdWords jest naczelnym wymogiem, gwarantującym sukces kampanii płatnego wyszukiwania. Krok pierwszy to wybór i zakup listę słów kluczowych (keywords) oraz skonstruowanie treści reklamy, która ukaże się userowi, klikającemu w zaproponowany link, a będący odpowiedzią na słowo kluczowe w zapytaniu. Krok drugi polega na wykreowaniu grup słów/ fraz, dla których będzie zastosowana wspomniana reklama. Korelacja między słowami kluczowymi i reklamą wzmacnia prawdopodobieństwo, że użytkownicy wyszukiwarki zdecydują kliknąć w link i obejrzeć reklamę. Ilość słów kluczy oraz grup docelowych słów uzależniona jest od budżetu klienta, czasu, który może poświęcić na przeprowadzenie kampanii Pay- Per- Click oraz szybkości oczekiwanych efektów marketingu w wyszukiwarkach.

Marketing w wyszukiwarkach

Marketing w wyszukiwarkach

Za przykład posłużyć może grupa reklamowa, którą budują słowa: ‘agencja marketingowa’, ‘interaktywna agencja marketingowa ‘agencja marketingowa Warszawa’. Tworząc jedną grupę reklamową – ‘agencja marketingowa’, zawieramy w niej komplet wymienionych słów kluczowych i przystępujemy do kreacji reklamy silnie ukierunkowanej na powyższe słowa. W przypadku, gdy nasza agencja zajmuje się jakąś szczególną gałęzią marketingu, możemy można skonfigurować liczniejszy zestaw grup reklamowych, jak choćby: ‘agencja marketingowa dla deweloperów’ czy ‘agencja marketingu internetowego’. Google AdWords umożliwia budowanie kampanii w sposób wielopoziomowy. Oznacza to, że wszystkie grupy reklamowe agencji marketingowych należą do tej samej kampanii ‘agencje’. Kolejną kampanię stanowią np. ‘agencja modelek’, posiadające własne grupy reklamowe, słowa klucze i w końcu- reklamy. Sens marketingu w wyszukiwarkach, a więc i tej wielopoziomowej struktury zasadza się na tym, aby organizacja konta firmy umożliwiała ścisłe splatanie się słów kluczowych i reklam.